jawel een mercury cougar uit 1974.
alleen was er amper mee thuis en de eerste problemen openbaarden zich al.
kom thuis zal hem weer starten, niks dus.
dynamo overleden(levert 11.8 V), en keering van de stuuroliepomp lekt als de satan, dus dik balen en natuurlijk wist de verkoper er niks van toen ik hem daarover opbelde.
ook allemaal wat electrische storingen, snap niet hoe dat ding door de apk is gekomen met halve remlichten, knipperlichten rechts die het niet doen (schakelaar is stuk) en zonder claxon.
heb al wat geld terug weten te vorderen van de verkoper want hij maakte mij niet wijs dat hij dit niet wist.
maar goed verder is hij bikkelhard en roestvrij, dat is al ongewoon voor een amerikaan in die prijsklasse. (4000)
en duidelijk helemaal uit elkaar geweest, de chassis balken lijken wel gepoedercoat, zien er dus uit als nieuw.
er zit helaas een erg kleine gastank in (60 liter) en zonder meter dus je moet echt op de kilometers afgaan.
maar plaats zat voor een grotere tank, dat is dus niet zo'n ruzie, en die kostten ook bijna niks.
heb ondertussen al uitgedokterd dat een dynamo voor deze jongen verrassend goedkoop is, al vanaf een 120 euro, nu nog een revisie setje voor de stuuroliepomp, dat is ook niet een dure en moeilijke klus wist iemand mij te vertellen, die heeft zelf meerdere mercury's gehad.
paar lullige kleine dingetjes zullen wel lastig worden zoals de originele sierlijsten van het skai dakje, dat is nu geverfd en niet volgens de originele lijnen.
als ik die lijsten bemachtig dan laat ik er een nieuw dakje opzetten, als ik daarvoor een betaalbaar adres weet te vinden.
helaas mist het motorkap embleem ook en dat zal wel schaars zijn.
maar goed effe afwachten, hoe hij bevalt als alle bugs er uit zijn gewerkt, en als het verbruik meevalt dan denk ik dat de capri in de verkoop gaat.
mooie auto een capri maar toch niet echt mijn ding.